En kanonbra dag!

Idag har verkligen vart en härlig dag.. Sov ut eftersom jag struntade i vår första föreläsning idag på morgonen. Skulle till läkarn 11:20 så tänkte att det var ingen idé att gå till skolan innan:) Tog mig till Sahlgrenska plastik mottagning eftersom jag bestämt mig för att göra den operation jag egentligen skulle gjort redan som liten men som aldrig blev av eftersom jag var sjuk hela tiden.. Föddes nämnligen med inre gomspalt (typ saknas vävnad i gomen på nåt sätt :S ) och vill operera det nu för att förhoppningsvis förbättra mitt tal och tala mindre nasalt.. Spännande värre.. men fick inte mycket hjälp egentligen utan fick istället en remiss till logopeden som ska göra en massa undersökningar och sedan beslutas det vilken operation som passar bäst.. så vi får väl se vad som händer med allt detta nu..

Efter läkarbesöket tog jag mig iallafall till skolan eftersom vi hade ett idéseminarium inför C-uppsatsen i termin 6.. Känns ju ganska långt borta men kan inte fatta att det är ju bara 4-5 månader tills vi ska skriva och bara 9 månader tills jag är färdigutbildad. Helt galet egentligen!! Men det var iallafall ganska så givande och nu har jag å Linda som jag ska skriva med en del idéer om vad vi ska skriva om.. :)

Sen tog jag en promenad hemmåt i det underbara vädret.. Ååh jag vill inte att sommarn ska ta slut! Nu är det september och officiellt höst.. och sånna här dagar är egentligen meningslösa eftersom dom bara ger en falskt hopp när det förmodligen kommer att vara kallt och regnigt imon.. :( bläää.... Hursomhelst.. iväg till friskis och körde ett gött spinningpass, sjuukt jobbigt men riktigt skönt efteråt. Sen bastade jag å duschade och bara tog det lugnt..

Hem och lagade lite god mat och en päronpaj med vaniljvisp som jag å Viktor ska avnjuta nu..MUMS! :) Kollar förövrigt på en dokumentär om en kvinna som var 6 barns mamma och fick åttlingar!!!! herreguud.. 14 barn är ju helt sinnessjukt och åttlingar... Hur i hela fridens namn kan det få plats åtta barn i en mage!? helt sjukt...

jaja.. Imon är jag ledig och då ska jag plugga lite sen ska jag testa på indoor walking på friskis.. spännande värre.. :P Sicken hurtbulle man blivit då.. haha

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0