Lite nytt om allt möjligt

Idag är en riktig städdag.. Vaknade tidigt och satte igång å få lite ordning och reda. Har rensat igenom lite skåp å kan verkligen inte fatta att man kan samla på sig så mycket på så kort tid... jaa, mycket blev slängt och nu är det fint i lådorna igen.. Sen har jag städat sovrummet å köket och försökt få ihop vårt nya soffbord :S Det gick hyffsat ändå men det behövs ett par starkare armar än mina för att få klart det.. hehe.. Nu har jag bara dammsugning, våtmoppning och strykning kvar på städschemat.. Sen ska jag laga mat och baka en banankaka också så nu tar jag mig en liten välförtjänt paus.

Helgen var lugn å fin.. ganska skönt att bara ta det lugnt ibland också trots att man blir lite uttråkad. I söndags var iallafall en härlig dag.. En lång promenix i slottsskogen med lilla Emilia och Nadia å Älsklingen och kollade på djuren å satt i solen å njöt (trots att det var kallt somvanligt). Sen gick vi hem till oss å käkade våfflor med grädde och sylt! Mums.. Sen åkte jag å Viktor in till stan och träffade Viktors föräldrar för en mysig eftermiddag på stan.. Middag och bio var en helt okej avslutning på söndagen. Vi såg på Sommaren med Göran som var OK.. Men tyvärr inte mer än så.. Skrattade en del men den var inte alls så rolig som jag hoppades.. men,men..

Påvägen ut träffade jag Matilda och Angelica, två vänner från grundskolan och det var så himla kul.. Pratade lite om gamla minnen och va man sysslar med nu för tiden.. Tråkigt att man tappat kontakten med så många goa vänner från förr. Vi bestämde iallafall att vi nu måste ta tag i en reunion för gamla klassen från 6-9an.. Det ska jag å Nico göra nu för det hade vart så kul å träffa alla och se hur det är med alla!! Det är ju trots allt bara få som jag träffat sen vi slutade och jag umgås ju bara med Nico i princip... Tråkigt men sant.. Det är ju egenltigen samma med kompisarna man träffade i gymnasiet.. umgås ju med några men man har tappat kontakten med många goa personer.. Saknar verkligen gymnasietiden för det var dom roligaste åren nånsin. :) Men som tur var ska vi ju snart ha reunion för gymnasiet och det kommer bli sjukt kul!

Ikväll ska jag å Viktor åka å kolla på Önnered-RIK men Viktor ska inte vara me eftersom han är lite krasslig... I helgen har dom cup i Angered å då är han förhoppningsvis frisk. Så i helgen blir det att kolla handboll och på Lördag ska vi på kräftskiva till mamma.. Vi har beställt 11kilo kräftor på 8 pers!! Mums.. Finns det nåt goare!?

Nee, nu får jag väl återgå till verkligheten och städningen.. Kuuul kul.. P&K

 ps. Hit ska jag i December (jamaica), Känns helt ok ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0